MIÉRT NEM MŰKÖDIK AZ “EGYÉL KEVESEBBET, MOZOGJ TÖBBET” MEGOLDÁS?

Gyakran halljuk a fentebbi, roppant egyszerűnek ható megoldást arra, ha valaki fogyni akar. Bevallom, néhány éve én is beleestem ebbe a hibába, ám szerencsére hamar rájöttem, hogy ez nem járható út se a magam, se pedig a tanítványaim részéről.

Csak többet kell mozognom és jobban odafigyelnem az evésre

Gyakran halljuk a fentebbi, roppant egyszerűnek ható megoldást arra, ha valaki fogyni akar. Bevallom, néhány éve én is beleestem ebbe a hibába, ám szerencsére hamar rájöttem, hogy ez nem járható út se a magam, se pedig a tanítványaim részéről.

Miért?

Ahhoz, hogy erre egy pontosabb választ kapjunk, lépjünk hátrébb néhány lépést.


Amennyiben úgy néz ki a napod, hogy egész nap ülsz egy irodában, hazaérve rohansz a gyerekekért az óvodába / iskolába, stresszelsz egész nap, a hátad közepére nem fogod kívánni azt, hogy te elkezdj edzeni, pláne élből elutasítod, ha valaki azt mondja neked, hogy kezdj bele valamiféle diétába.

És ez érthető is.


Először mindig azt kell figyelembe venni, legyen szó akármilyen életmódváltásról, fogyásról, hogy milyen befolyásoló tényezők vannak a mostani életedben, és mi az, amin elsőnek tudsz változtatni.


Hidd el, te sem akarod feladni 1 hónap után az egészed, mert tehernek érzed…
-Lelkiismeretfurdalásod lesz, ha megeszel valami süteményt.
-Nem mész el a pároddal / családoddal étterembe
-A család rossz szemmel néz rád, hogy megint micsoda ostobaságot csinálsz és úgysem fog működni a dolog…
Ismerős valamelyik? 🙂


Ezzel nem azt akarom mondani, hogy létezik olyan módszer, aminek a segítségével az égegyadta világon semmin nem kell változtatnod, mert olyan nincs, viszont fontos az, hogy a te életedre személyre szabottan lehessen változást előidézni, amiben élvezed a folyamatot és nem plusz stressz forrásként éled meg a változást.


Íme néhány tipp, amit alkalmazok:
Minden étkezés a bevásárlásnál kezdődik. Ha van otthon olyan étel, amit nem akarsz megenni, akkor előbb utóbb valaki a családból (lehet, hogy éppen te leszel az), de meg fogja enni. 


– Vásárolj be úgy, hogy elkerüld a kísértést.
A mit előtt fontosabb kérdés: mikor egyek?
Először tegyük ezt rendbe.
– Én a 8 vagy 10 órás időablakot szoktam javasolni, de kezdésnek a 12 órás kiválóan működik.
Ez annyit jelent, az összes kalóriát abban a 8/10/12h-ban viszed be.
– 24 órás böjt. Ez már egy haladóbb dolog, mindenképpen csak akkor javaslom, ha már 4-6 hete alkalmazod az időablakban való étkezést.
Amennyiben maradt bármi kérdésed, foglalj be egy időpontot a naptáramban, hogy megnézzük, tudok e neked segíteni!

ZSIDÁKOVITS PÉTER

ERŐNLÉTI EDZŐ, BUTEYKO
CLINIC INSTRUKTOR, MASSZÁZSTERAPEUTA

Célom, hogy minél több embernek megtanítsam azt, hogyan hozzák ki magukból a legtöbbet a mindennapi életben és induljanak el egy egészséges, optimális élet felé!

Friss tartalmak

Itt követhetsz

Zsidákovits Akadémia

Átfogó folyamatosan frissülő előfizetői felület. Nem szükséges minden leckét elvégezned. Kezd a számodra leginkább értékes kurzussal. Témákra és modulokra bontott folyamatosan frissülő olyan tartalmak, amit máshol nem találsz meg a piacon. A folyamatos support az összes kérdésedre megadja a választ.

Ezeket olvastad már?

5 probléma, ami miatt kudarcba fullad az életmódváltásod

Mindent egyszerre akarsz megcsinálni?
Benned is megvan az az érzés, mikor úgy érzed a világot is megváltanád 1 nap alatt és mindent tökéletesen megcsinálsz, kicsattansz az energiától?
Majd egy pár nap múlva szépen alábbhagy a lelkesedésed és szépen visszasüllyedsz, ahonnan kezdted az egészet, vagy még mélyebbre.
Nem vagy egyedül. Sokan beleesünk ebbe a hibába. Igen, én is jártam ott. Pont ezért tudok segíteni neked.

Elolvasom »

HOGYAN VÁLASSZ MEGFELELŐ EDZŐT?

Biztos neked is van kép a fejedben arról, hogyan kellene egy edzőnek kinéznie, milyen tulajdonságokkal kell rendelkeznie ahhoz, hogy azt mondjad: IGEN, én hozzá akarok járni, rá akarom bízni a fejlődésemet. Hozok nektek néhány dolgot, amit ilyenkor érdemes figyelembe venned.

Elolvasom »