HOGYAN VÁLASSZ MEGFELELŐ EDZŐT?

Biztos neked is van kép a fejedben arról, hogyan kellene egy edzőnek kinéznie, milyen tulajdonságokkal kell rendelkeznie ahhoz, hogy azt mondjad: IGEN, én hozzá akarok járni, rá akarom bízni a fejlődésemet. Hozok nektek néhány dolgot, amit ilyenkor érdemes figyelembe venned.

Mostanában egyre többet hallom az emberektől azt, hogy nem mernek szakemberhez fordulni

Voltak már több edzőnél, csalódtak különböző okok miatt (az edzők nyomkodják a telefont, nem figyelnek oda rájuk, masszőrök telefonálnak közben, nem azt kezelik, amiért mentek és nem javulnak stb).
Én ebbe a dologba nem is szeretnék jobban belemenni, mert nem az a dolgom, hogy ezt megítéljem, inkább arról írok, hogy mit várhatsz az együttműködésünk során.

Mielőtt megkezdjük a munkát, van egy személyes / online Zoom konzultáció, ahol teljes mértékig rólad van szó, a te elakadásodról és céljaidról és arról, hogyan tudok neked ezekben segíteni.
– Amennyiben mindketten úgy látjuk, hogy eredményes lesz a közös munka, belevágunk és a fejlődés útjára léphetsz.

 

– Itt nagyon fontos, hogy:

  •  Nincs sablon, teljesen rád van szabva minden
  • Egy állapotfelmérés után pontosan fogod tudni te is és én is a fejlesztendő területeket és el fogsz tudni kezdeni dolgozni azokon, elmagyarázok mindent azzal kapcsolatosan, hogy ez miért fontos, így a miérteket is tudni fogod, ezáltal sokkal elkötelezettebb leszel te is a munka során
  • Mindent mérünk, hogy ne csak szubjektív, hanem objektív visszajelzés is érkezzen a fejlődésben.
  • A csoportos edzéseken kívül csak és kizárólag veled foglalkozom, nincs más dolog, ami elviszi a fókuszt.
  • Folyamatos visszajelzést adok neked arról, hogyan
    haladunk, illetve folyamatos visszajelzést kérek arról, te hogyan érzed magad, mit szeretsz nagyon és mi a fejlesztendő terület.
  • A program alatt nem hagylak magadra, ha úgy érzed nehézségbe ütközöl, segítek átvészel

    Neked mik a sarkalatos dolgok, ami nem hiányozhat egy szakemberből, ha életmódot akarsz váltani? Mi az, amit ehhez még hozzá tennél?

Tanácsok az edző választáshoz

  • Nézd meg, mit képvisel, miért járnak hozzá az emberek. Ha valaki testépítő edző, és versenyre készíti fel az embereket, de neked a célod az általános közérzetjavulás és megnövekedett energiaszint, koránt sem biztos, hogy ő lesz a megfelelő számodra, ugyanis ő nem erre a területre van specializálódva, ami teljesen rendben van.
  • Nézd meg, hogy akik hozzá járnak, milyen eredményt értek el, mik a visszajelzések.
  • Ha felkeresed, figyeld meg, mennyire figyel rád, mikor beszélgetsz vele, mennyire törekszik a személyre szabásra, vagy csak egy sablont akar rád erőltetni?
  • Felveszi e rendesen az anamnézist (kikérdezés az állapotodról) a konzultáció keretein belül? Van e egyáltalán konzultáció?
  • Használ e szűrést arra, van e olyan mozgás, ami neked nem jó?
  • Amikor vele beszélgetsz, érzed a kémiát, hogy vele szeretnél dolgozni? Azt vedd figyelembe, hogy nem barátságot mész kötni vele, ő azért van, hogy te kihozd magadból a legtöbbet, így lesznek kellemetlen pillanatok, ilyenkor tedd félre az egodat és nézz szembe önmagaddal
  • Amennyiben szükséges, bevon e külső szakembert, vagy egyedül próbál megoldani mindent?
  • Segít úton tartani, nem csak a testi, hanem a lelki fejlődésed is segíti az út során.

Egyik tanítványommal a közös út elején megbeszéltük mindent, hogyan fog indulni a programban, megbeszéltük a célokat és pontosítottuk ahhoz, hogy reális képet kapjunk arról, hol vagyunk most és hova akarunk eljutni. Beszéltünk az akadályozó tényezőkről, megnéztük, mik azok a mozgásminták, amiket eleinte korlátozottan vagy egyáltalán nem lehet végezni még.

Az új szokásoknál fontos az, hogy egyszerre egynél többet, ha lehet, ne nagyon vezessünk be, hiszen minden új dolognak időt kell hagyni, hogy kialakuljon és tegyen ránk nagy stresszt. Így is történt, azonban, mint mindenhol, előjöttek olyan nehézségek, amikre számítani lehetett: Nem mindig úgy sikerült tartani a dolgokat, ahogy az elő van írva és tehernek élte meg, beszélgettünk a dologról és kiderült, hogy több minden jött össze: munkahelyi dolgok, otthoni dolgok, egyszóval az Élet.

Itt fontos volt az, hogy módosítsunk az eredeti terven és kitaláljunk egy új irányt a témával kapcsolatban, ami sikerült is, és egy beszélgetést követően már a következő héten teljesen már egy másik ember jött az edzésre.


Mit gondolsz ezekről? Mindegyik fontos? Ti mivel egészítenétek ki a listát, illetve számodra mi a fontos?
Első sorban ez Rólad szól, így a Te véleményedre vagyok kíváncsi!

ZSIDÁKOVITS PÉTER

ERŐNLÉTI EDZŐ, BUTEYKO
CLINIC INSTRUKTOR, MASSZÁZSTERAPEUTA

Célom, hogy minél több embernek megtanítsam azt, hogyan hozzák ki magukból a legtöbbet a mindennapi életben és induljanak el egy egészséges, optimális élet felé!

Friss tartalmak

Itt követhetsz

Zsidákovits Akadémia

Átfogó folyamatosan frissülő előfizetői felület. Nem szükséges minden leckét elvégezned. Kezd a számodra leginkább értékes kurzussal. Témákra és modulokra bontott folyamatosan frissülő olyan tartalmak, amit máshol nem találsz meg a piacon. A folyamatos support az összes kérdésedre megadja a választ.

Ezeket olvastad már?

8 dolog, ami befolyásolja a légzésedet

A legtöbben tudják, hogy többet kellene mozogniuk és változtatni a táplálkozásukon. Azonban kevesen ismerik és használják ki a helyes légzés jótékony hatásait. Tudtunkon kívül 2x-3x annyi levegőt lélegzünk be, mint amire szükségünk lenne, ezzel számos egészségügyi problémát okozva pl.: álmatlanság, elhízás.

Elolvasom »

5 probléma, ami miatt kudarcba fullad az életmódváltásod

Mindent egyszerre akarsz megcsinálni?
Benned is megvan az az érzés, mikor úgy érzed a világot is megváltanád 1 nap alatt és mindent tökéletesen megcsinálsz, kicsattansz az energiától?
Majd egy pár nap múlva szépen alábbhagy a lelkesedésed és szépen visszasüllyedsz, ahonnan kezdted az egészet, vagy még mélyebbre.
Nem vagy egyedül. Sokan beleesünk ebbe a hibába. Igen, én is jártam ott. Pont ezért tudok segíteni neked.

Elolvasom »