Edzés a krízis idején

Befektetés az egészségedbe, vagy kiadás?

Sok embert látok edzőként, hogy hagyják abba az edzést, a bizonytalan helyzetre hivatkozva!

Megértem!

Mindenkinek bizonytalan az, ami most van, viszont nézzük meg a dolgot kicsit más nézőpontból!

Kicsit menjünk bele abba, hogy ha eddig aktív életmódot folytattál, ami jelentse most azt, hogy heti 2-3 edzésen részt vettél, és most hirtelen beszorulsz a lakásba összezárva a családoddal, mindenki feszültebb és nehezebben viselitek el egymást, tisztelet a kivételnek.

Eddig volt a heted rutinját képezte az edzés, mint kikapcsolódás, menekülés a hétköznapokból, az ott lévő társaság.

Ez most mind hirtelen megszűnik.

Mi fog történni szerinted?

Teljesen felborul a rendszer, amiben eddig voltál.

A felfokozott stresszről már írtam korábban, hogy mit okozhat (https://www.facebook.com/…/a.20994…/2569523416623080/…) …igen már megint az a fránya hiperventilláció…

Emellé jön még az, hogy egy idő után a mozgáshiány miatt a kötőszövetünk kiszárad és elkezd filcesedni, ami mozgástartomány beszűkülést, és a későbbiekben fájdalomhoz fog vezetni pl.: deréktájon, vállban, nyakban, és azon se csodálkozzunk, ha a fejünk is elkezd fájni…

Ha eddig edzővel edzettél, és már ott tartasz, hogy képes vagy egyedül is edzeni otthon, és végig is viszed a saját edzéseidet, akkor gratulálok! Azon kevesek közé tartozol, akik képesek önállóan is edzeni!

Amennyiben eddig edzővel edzettél és továbbra is úgy gondolod, hogy az ő, jelen esetben online jelenléte továbbra is motivációt ad neked arra, hogy tovább folytasd az edzést, csináld!

Gondolj bele, melyik éri meg jobban hosszútávon?

Most magadba és az egészségedbe fektetni azt az összeget, amit eddig is beletettél, vagy ha elül ez az egész krízishelyzet, felkeresni nem csak újra az edzőt, hanem további szakembereket akikre szükséged lehet ahhoz, hogy újra teljes életet tudj élni?

A döntés a Tiéd!

Segítségül létre hoztam egy online akadémiai platformot, ahol gyakorlatokat mutatok be videós magyarázattal, minta edzéstervekkel, hogy ne kelljen azon agyalnod, mihez kezdj magaddal!

A közösségünkhöz itt tudsz csatlakozni:
https://akademia.zsidakovitspeter.hu/

Tudtad, hogy ha elkezdesz edzeni, az akár gyengítheti is az immunrendszeredet?

Most biztos felkaptad a fejed a fenti kérdést elolvasva!

Ha igen, akkor jól tetted! Biztos vagyok benne, hogy érdekel is miért.

Nos, itt is szóba jön a légzés és a józan paraszti ész.

Ha beleveted magadat az edzésbe kezdőként úgy, hogy minden edzés háború és minden csatát meg kell nyerned, még akkor is, ha négykézláb mászol ki a teremből és 4 napig lábra sem tudsz állni utána, akkor nem a megfelelő úton jársz.

Ha ezt hangosan felolvasod, rá fogsz jönni, valójában hogyan is hangzik ez.

Modern világunkban szinte minden ember számára ismerős a mindennapos stresszhelyzet és az ebből kialakuló túllégzés, azaz hiperventiláció.

Erről a témáról úgy gondoltam, sokat írtam, viszont közel sem eleget, hiszen ameddig a probléma fennáll és nincs optimalizálva a légzésed, addig érdemes erről beszélni.

Ha edzés közben is végig a szádon veszed a levegőt, tehát ott is hiperventilálsz, akkor tulajdonképpen fokozod a napközbeni diszfunkcionális légzésedet, ami tovább gyengíti az immunrendszered.

Logikus, nem?

Az edzés, testmozgás egy stressz a szervezetnek. Nem nehéz elképzelni azt, mi fog történni akkor, ha az alapból stresszes életedre rápakolsz még extrán 2-3 adaggal, ugye?

Jól gondoltad, még több stresszor lesz az életedben, amihez a szervezet nem képes adaptálódni. Tehát, hogyan érdemes belekezdened?

– Optimalizáld a légzésedet, alvásodat, hogy ezáltal kezeld és csökkentsd az életedben alapjában meglévő stresszt

– Keress egy szakembert, aki a képességeidet és korlátaidat figyelembe véve állít neked össze edzésprogramot, amihez a szervezeted könnyen tud adaptálódni és ahelyett, hogy meggyilkonád magad

– Kezdj el kialakítani olyan szokásokat, amik előre visznek téged, és nem hátráltatnak, nem csak az edzésben, hanem az életben is. Az első kettő egy jó kezdés, a megfelelő szakember / mentor segíteni tud.

– Tedd bele Te is a munkád. Ne várd azt, hogy azáltal, hogy beszélgetsz valakivel egy órát, ellát jó tanácsokkal és utána te semmin nem változtatsz, akkor működni fog. Ő csak az utat mutatja meg, ám neked kell végig menned rajta.

Mit tegyél akkor, ha semmi kedved nincsen edzeni az adott napon?

Állj neki edzeni

Komolyra fordítva a szót, bizony lesznek olyan napok, amikor a hátad közepére se kívánod az edzést!

Amennyiben vezetett edzésre jársz, nos, egyszerű a történet, lemész, megcsinálod, amit az edző mond, illetve elő van írva a számodra, majd jókedvűen hazamész.

Azonban, ha otthon kell ugyanennek a procedúrának nekiállnod… hengerezés, bemelegítés, és végül el kéne kezdeni edzeni! Mire eljut idáig a gondolatod, már elfáradtál és hagynád a francba… Ismerős?

Nos, megosztok veled egy jó módszert arra vonatkozólag, hogyan tudsz ebből a helyzetből kijönni győztesen!

Kezdj hozzá az edzésednek, legyen a szemed előtt annyi, hogy 5 percet megcsinálsz.

Ha ezután sem érzed magad jobban, akkor ennyi volt mára! Ha csak 5 percet mozogtál, már 5 perccel többet tettél magadért, mintha a TV-t / számítógépet / telefont választottad volna!

Amennyiben viszont jobban érzed magad, jelöld ki a következő 5 percet, kezdj bele.

Aztán 10 percet.

Ne az egész edzésre, csupán az előtted álló 10 percre koncentrálj! Mire feleszmélsz, azt veszed észre, hogy meg is csináltad a napi mozgásodat!

Ezt és ehhez hasonló módszereket mutatok neked arra az esetre, ha úgy érzed, nehezedre esik elkezdeni otthon az edzést a nemrég létrehozott Akadémiában!

A közösségünkhöz itt tudsz csatlakozni:
https://akademia.zsidakovitspeter.hu/

ZSIDÁKOVITS PÉTER

ERŐNLÉTI EDZŐ, BUTEYKO
CLINIC INSTRUKTOR, MASSZÁZSTERAPEUTA

Célom, hogy minél több embernek megtanítsam azt, hogyan hozzák ki magukból a legtöbbet a mindennapi életben és induljanak el egy egészséges, optimális élet felé!

Friss tartalmak

Itt követhetsz

Zsidákovits Akadémia

Átfogó folyamatosan frissülő előfizetői felület. Nem szükséges minden leckét elvégezned. Kezd a számodra leginkább értékes kurzussal. Témákra és modulokra bontott folyamatosan frissülő olyan tartalmak, amit máshol nem találsz meg a piacon. A folyamatos support az összes kérdésedre megadja a választ.

Ezeket olvastad már?

8 dolog, ami befolyásolja a légzésedet

A legtöbben tudják, hogy többet kellene mozogniuk és változtatni a táplálkozásukon. Azonban kevesen ismerik és használják ki a helyes légzés jótékony hatásait. Tudtunkon kívül 2x-3x annyi levegőt lélegzünk be, mint amire szükségünk lenne, ezzel számos egészségügyi problémát okozva pl.: álmatlanság, elhízás.

Elolvasom »

5 probléma, ami miatt kudarcba fullad az életmódváltásod

Mindent egyszerre akarsz megcsinálni?
Benned is megvan az az érzés, mikor úgy érzed a világot is megváltanád 1 nap alatt és mindent tökéletesen megcsinálsz, kicsattansz az energiától?
Majd egy pár nap múlva szépen alábbhagy a lelkesedésed és szépen visszasüllyedsz, ahonnan kezdted az egészet, vagy még mélyebbre.
Nem vagy egyedül. Sokan beleesünk ebbe a hibába. Igen, én is jártam ott. Pont ezért tudok segíteni neked.

Elolvasom »